Ägarbyte och flyttanmälan för företag
Det kan vara mycket att tänka på när du ska sälja eller ta över en verksamhet. Här har vi samlat det du behöver tänka på, oavsett om du ska sälja eller köpa. Det viktigaste är att vi får in blanketten om ägarbyte, så att avtalet står på rätt företag.
För dig som säljer din verksamhet
När du ska sälja din verksamhet är det viktigt att du beställer blanketter för ägarbyte, en per tjänst du har från oss. Efter att du och köparen har skrivit på blanketten eller blanketterna kan vi flytta över abonnemangen. Vi ser också till att sluträkningen skickas till rätt adress.
Fyll i formuläret för att beställa ägarbytesblanketter. Vi skickar dem till dig och det är viktigt att både du och den nya ägaren skriver under.
Du som säljer ska fylla i fastighetsuppgifter, kundnummer samt dina och den nye ägarens uppgifter. Sedan läser du och köparen av mätarställningen tillsammans.
Se till att beställa ägarbytesblanketten i god tid innan flyttdagen. Det är först när vi har fått in blanketten som vi kan göra ett ägarbyte och ändra vem som får nästa faktura.
Beställ blanketter för ägarbyte
För dig som tar över en verksamhet
Den tidigare ägaren ska beställa en blankett för ägarbyte från oss. Den ska skrivas under av både säljaren och köparen. Ditt avtal gäller från det datum som anges på blanketten.
Tips till dig som flyttar in i en fastighet med fjärrvärme
Skriv upp dig för kostnadsfria sms om planerade och akuta fjärrvärmeavbrott.
Sms-tjänst för avbrottsinformation
Se datum för sophämtning i tömningskalendern
I vår tömningskalender kan du se när sopkärlen töms.
Tips om vatten och avlopp
Du betalar ett fast pris och en rörlig kostnad. Den rörliga kostnaden baseras på hur mycket vatten du använder och det mäts genom din vattenmätare. Kontrollera ibland att värdet stämmer överens med den beräknade förbrukningen. Beräknad förbrukning hittar du på din faktura.
Så läser du av din vattenmätare
Ibland måste vi stänga av vattnet, exempelvis när vi gör underhållsarbete. Skriv upp dig för kostnadsfria sms om planerade och akuta avbrott.
Sms-tjänst för avbrottsinformation
Betalningsalternativ
När ägarbytet är gjort kan du välja hur du vill betala dina fakturor.
Du kommer få separata fakturor för vatten och avlopp, sophämtning samt fjärrvärme, om du har flera tjänster från oss.
Kontakta oss på Kundservice
E-post: hassleholmmiljo@hassleholm.se
Telefon: 0451-26 82 00
Måndag till fredag klockan 9-15 (lunchstängt 12-13).
Senast ändrad: