Publicerad:
Var uppmärksam på bluffsamtal, sms och bedrägerier
Vi uppmanar dig som kund hos oss att vara vaksam på misstänkta sms och telefonsamtal som handlar om vatten och avlopp. I angränsande kommuner och nu också i Hässleholms kommun har bedragare utgett sig för att arbeta på uppdrag av VA-organisationer. De har försökt få tillträde att komma in i hus, erbjudit avloppspolning samt spridit falsk information om vattenkvaliteten.
Så fungerar det hos oss
- För dig som är privatkund: vi kommer bara hem till dig om vi ska byta din vattenmätare, och då ska du ha fått ett brev från oss innan, med Hässleholm Miljö som avsändare.
- Vid akuta vattenläckor i gatan kan våra medarbetare knacka på hos dig för att informera, men de går aldrig in i ditt hem.
- Vi ringer inte upp privatpersoner för att sälja in avloppspolningar.
Så gör du för att skydda dig
Om du får ett sms eller samtal som känns misstänkt – var kritisk! Du kan till exempel:
- Kontrollera om vi har publicerat en driftstörning på vår hemsida www.hassleholmmiljo.se. Vi publicerar alltid på hemsidan när vi har driftstörningar som påverkar flera kunder.
- Kolla med dina grannar eller vänner om de fått samma meddelande.
- Be om företagsnamn och organisationsnummer. Kontrollera uppgifterna efter samtalet.
- Är du osäker på om det är vi som kontaktar dig? Ring till vår kundservice för att dubbelkolla informationen.
Kontakta kundservice
Senast ändrad: