När du har sålt din fastighet hjälper vi dig med att flytta över fjärrvärmeabonnemanget till den nya ägaren.
Fyll i formuläret nedan så skickar vi ut en ägarbytesblankett till angiven adress. Blanketten ska fyllas i och skrivas under av både säljaren och köparen. Returnera den därefter till oss så tar vi hand om resten
När du har sålt din fastighet är det dags att kontakta kundtjänst. Vi hjälper dig med att flytta över renhållningsabonnemanget till den nya ägaren och ser till att sluträkningen skickas till rätt adress.
Fyll i nedan formulär så skickar vi ut en ägarbytesblankett till angiven adress. Blanketten ska fyllas i och skrivas under av både säljaren och köparen. Returnera den därefter till oss så tar vi hand om resten.
Uppehåll i sophämtning och fjärrvärme
Du som kund har möjlighet att ansöka om uppehåll i fjärrvärmetaxan. För att uppehåll ska beviljas ska perioden vara längre än fyra månader och anledningen vara av sådant slag att det inte är ofta förekommande. Ansökan ska göras minst två månader i förväg. Kostnad för ansökan är 800 kr. Kontakta kundtjänst för att ansöka om uppehåll.
Om fastigheten inte används kan du ansöka om uppehåll i hämtning av avfall. Ansökan lämnas till Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. på Hässleholm kommun. För att du ska kunna få uppehåll krävs att fastigheten inte kommer att nyttjas under en sammanhängande tid om minst sex månader (permanentbostad) respektive tolv månader (fritidshus).
Om du beviljas uppehåll debiteras du enbart den årliga grundavgiften som täcker kostnader för återvinningscentralerna, miljö- och utvecklingsarbete, del av administration, information m.m.